Cât costă să deschizi o spălătorie auto self-service și ce profit poți obține cu una
24 martie 2023 2023-03-24 7:24Cât costă să deschizi o spălătorie auto self-service și ce profit poți obține cu una
Cât costă să deschizi o spălătorie auto self-service și ce profit poți obține cu una
Spălătoriile auto self-service reprezintă una dintre puținele afaceri care necesită o implicare redusă a administratorului pentru desfășurarea activității. Dacă îți dorești și tu să îți deschizi o astfel de spălătorie, descoperă în continuare tot ce trebuie să știi.
- Autorizații și fiscalizare spălătorie self-service
- Avantaje spălătorie self-service
- Ce trebuie să ai în vedere înainte să deschizi o spălătorie self-service
- Cât costă o spălătorie self-service și ce presupune o astfel de investiție
- Spălătorie self-service fonduri europene
Autorizații și fiscalizare spălătorie self-service
Ca în cazul oricărei alte afaceri, înainte de a deschide o spălătorie auto self-service trebuie să te asiguri că ai obținut toate autorizațiile necesare pentru a funcționa în legalitate.
Înainte de toate, trebuie să alegi forma de organizare a afacerii (SRL, SRL-D, SA, PFA, etc) și să o înregistrezi la Oficiul Național al Registrului Comerțului. Codul CAEN pentru acest tip de activitate economică este 4520 – Întreținerea și repararea autovehiculelor.
Prima autorizație de care ai nevoie este cea de construcție a spălătoriei pe terenul ales și se obține de la primărie. Aici trebuie să ai în vedere faptul că spălătoria trebuie amplasată la o distanță de cel puțin 15 metri de geamurile locuințelor din jur. Dacă trebuie să asiguri acces la drumul public, ai nevoie de acordul administratorului de drum pentru a face acest lucru.
O altă autorizație de care ai nevoie de la primărie este cea de funcționare a afacerii și prevede un act administrativ eliberat de către primar.
De la Agenția Națională pentru Protecția Mediului la nivel județeani vei avea nevoie de o autorizație de mediu. Dacă alegi să racordezi spălătoria la propria sursă de apă, epurare și deversare, vei avea nevoie de o autorizație de gospodărire a apelor de la Administrația Națională „Apele Române”.
Apoi urmează să obții autorizația de securitate la incendiu de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență din județ. În cazul în care optezi și pentru dotarea spălătoriei cu camere video de supraveghere, va trebui să anunți Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Odată ce obții toate autorizațiile necesare și poți începe activitatea, este necesar să acorzi atenție și regulilor contabile care trebuie respectate pe parcursul desfășurării activității. În acest sens, cea mai potrivită soluție este de a colabora cu un contabil care a mai colaborat cu proprietari de spălătorii auto. Astfel, te asiguri că îți desfășori activitatea în deplină legalitate și, în cazul unor eventuale întrebări pe care le ai, contabilul te va putea ajuta cu un răspuns pertinent.
Avantaje spălătorie self-service
Cele mai importante avantaje ale unei spălătorii self-service sunt următoarele:
- nu necesită o investiție foarte mare și randamentul obținut poate fi unul avantajos;
- poate funcționa 24/7;
- presupune o administrare facilă – nu trebuie să implementezi acțiuni zilnice astfel încât afacerea să funcționeze;
- funcționează numai cu plata înainte – clientul trebuie să cumpere jetoane înainte de a se putea folosi de serviciul oferit de spălătoria ta;
Ce trebuie să ai în vedere înainte să deschizi o spălătorie self-service
Având în vedere că o spălătorie self-service este o afacere care satisface o nevoie a șoferilor, este recomandat ca aceasta să fie amplasată într-un spațiu cât mai vizibil, cu trafic intens.
Primul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere înainte de a deschide o spălătorie self-service este terenul pe care o amplasezi. Pentru a te bucura de o afacere cât mai profitabilă, orientează-te spre o zonă centrală, care este accesibilă din toate direcțiile și care poate fi observată cu ușurință de către șoferii aflați în trafic.
Chiar dacă deschiderea unei spălătorii auto poate avea succes și într-un loc de tranzit, cea mai bună idee ar putea fi să deschizi o spălătorie self-service în apropierea unui centru comercial sau a unui parc industrial, deoarece în acest mod vei contribui la formarea unui anumit comportament al consumatorului. Oamenii care vor vizita centrul comercial sau care lucrează într-un parc industrial și-ar putea face un obicei de a-și spăla mașina atunci când se află în zonă.
Al doilea lucru de avut în vedere este capacitatea spălătoriei. Aceasta trebuie să fie direct proporțională cu dimensiunea terenului ales. Nu uita însă un lucru: cu cât spălătoria auto are o capacitate mai mare, cu atât costurile de deschidere a unei astfel de afaceri vor fi mai mari, iar cu cât spălătoria are o capacitate mai mică, cu atât și costurile pentru început vor fi mai reduse.
În același timp, și randamentul investiției este influențat de capacitatea spălătoriei. Cu cât spălătoria ta are o capacitate mai mare, cu atât va putea servi mai mulți clienți deodată, deci tu te vei putea bucura de încasări mai mari.
Cât costă o spălătorie self-service și ce presupune o astfel de investiție
Cu siguranță una dintre întrebările pe care ți le-ai adresat atunci când ți-a venit ideea deschiderii unei spălătorii self-service a fost „Cât costă o spălătorie self-service?”. Ei bine, costul acesteia este influențat de mai mulți factori:
Locația/ terenul
Locația pe care o alegi pentru spălătorie este una dintre cele mai importante decizii pe care le poți lua deoarece, pe lângă faptul că trebuie să ai în vedere nevoile viitorilor clienți, trebuie să fii atent și la numărul de concurenți care există în zonă.
În cazul în care există concurenți în aceeași zonă în care îți dorești și tu să deschizi spălătoria, trebuie să te gândești la modalități de a-i atrage pe clienți la tine. Aceste modalități pot consta în folosirea unor echipamente mai performante, în practicarea unor prețuri competitive, dar și în folosirea unor semnale luminoase astfel încât spălătoria ta să iasă în evidență.
Echipamentul și produsele de curățare
O spălătorie auto self-service presupune existența mai multor piste care sunt dotate cu echipamente și produse cu care clienții pot să curețe atât interiorul, cât și exteriorul mașinii.
Pentru a te diferenția de competiție și pentru a te bucura de o afacere de succes, este recomandat să alegi echipamente profesionale și produse de calitate superioară, pentru a asigura un serviciu impecabil.
Este bine ca produsele să satisfacă nevoile clienților în materie de calitate și să fie personalizate pentru fiecare secțiune a mașinii, precum capota, parbrizul și chiar pentru curățarea anvelopelor.
Personalul și colaboratorii
Principalul lucru de care are nevoie o spălătorie auto pentru a funcționa fără probleme este reprezentat de serviciile de mentenanță și administrare. În timp ce pentru serviciile de mentenanță poți să apelezi la o firmă externă care se ocupă de menținerea echipamentelor într-o stare bună de funcționare, administrarea jetoanelor și a banilor colectați poate fi realizată de un singur angajat care să fie prezent ocazional în spălătorie.
Aceste costuri sunt influențate de capacitatea spălătoriei și de numărul de echipamente pe care le deții, dar și de volumul de lucru pe care îl presupune administrarea jetoanelor și a banilor încasați.
Totodată, nu uita că ai nevoie și de un contabil care să se asigure că afacerea ta funcționează conform regulilor contabile în vigoare.
Descoperă mai jos un exemplu concret care te poate ajuta să îți formezi o idee asupra cât costă o spălătorie self-service cu 4 piste de spălare:
Cheltuieli inițiale de bază | Costuri (EURO) |
Înființare firmă | 500 |
Identificare teren/ Comision agenție | 1.500 |
Proiectare/ Avizare | 1.000 |
Utilități și alte cheltuieli | 2.000 |
Total cheltuieli de bază | 5.000 |
Costuri aferente a 4 piste | Costuri (EURO) |
Amenajare spațiu & pregătire platformă | 15.000 |
Echipament spălătorie self-service | 40.000 |
Accesorii și opționale spălătorie | 10.000 |
Total costuri pentru 4 piste | 65.000 |
Total costuri deschidere spălătorie auto self-service | 70.000 |
Acum că am estimat 70.000 euro drept costuri necesare pentru deschiderea spălătoriei auto, a sosit momentul să aproximăm veniturile lunare pe care le-ar genera o spălătorie auto cu 4 piste.
Aproximare venit lunar | Venituri (EURO) |
Venit mediu/ client | 5 |
Nr. mediu zile | 30 |
Nr. mediu clienți zilnici | 35 |
Total venituri lunare | 5.250 |
Veniturile lunare obținute vor fi de aproximativ 5.250 euro, astfel că, neluând în calcul costurile lunare cu chiria spațiului și plata salariilor/ utilităților, investiția s-ar amortiza în aproximativ 1 an și 3 luni. Dacă totuși considerăm și niște costuri lunare de 3.000 de euro (chirie + mentenanță + salarii +alte cheltuieli), atunci profitul lunar ar fi de 2.250 de euro și investiția s-ar amortiza în aproximativ 2 ani și jumătate.
Spălătorie self-service fonduri europene
Dacă nu dispui de capital necesar pentru deschiderea unei spălătorii self-service, poți să apelezi la fondurile europene nerambursabile.
Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le ai în vedere atunci când optezi pentru această soluție:
- trebuie să îndeplinești toate criteriile de eligibilitate, în funcție de programul de finanțare ales;
- după obținerea finanțării va fi nevoie să faci raportări periodice finanțatorului prin care să demonstrezi că îndeplinești planul de acțiune;
- este nevoie să investești timp pentru elaborarea unui proiect spălătorie auto self-service.
Ce conține un proiect spălătorie auto self-service
Un proiect spălătorie auto self-service este necesar să fie întocmit atât în cazul obținerii de fonduri europene, dar și în cazul în care apelezi la finanțare proprie, întrucât îți poate oferi o imagine mai clară asupra afacerii și te poate ajuta să obții succesul dorit. Acesta se referă la un plan de afacere care trebuie să conțină următoarele elemente importante:
- Partea introductivă care include elemente de identificare a firmei tale și o scurtă prezentare privind obiectivele de afaceri
- Descrierea activității companiei
- Analiza pieței și analiza de marketing care includ strategii de intrare pe piață, de creștere și de comunicare
- Partea de cercetare, design și implementare
- Secțiunea de management și administrare.
- Analiza SWOT prin care să identifici puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări ale pieței
- Analiza financiară pentru a stabili costurile necesare, perioada de amortizare a investiție și situația conturilor de venituri și cheltuieli pe cel puțin următorul an de activitate.
Chiar dacă investiția inițială nu este deloc de neglijat, recuperarea acesteia poate fi făcută într-un timp relativ scurt, în special atunci când alegi un loc strategic pentru spălătoria auto self-service.
Folosește-te de informațiile din acest articol și decide dacă o astfel de afacere ți se potrivește sau nu.
Acest Buletin informativ are doar scop informativ și nu constituie, în mod explicit sau implicit, nicio furnizare de servicii sau produse de către MaiorArmy.ro. Investitorii ar trebui să stabilească singuri dacă un anumit serviciu sau produs este potrivit pentru nevoile lor de investiții sau ar trebui să solicite astfel de sfaturi profesionale pentru situația lor particulară. Tot conținutul este original și a fost cercetat și produs de MaiorArmy.ro , cu excepția cazului în care se prevede altfel. Nicio parte a conținutului nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau menționată în nicio altă publicație, fără permisiunea expresă scrisă a MaiorArmy.ro. Toate declarațiile făcute cu privire la companii, titluri de valoare sau alte informații financiare conținute în conținutul sau articolele referitoare la MaiorArmy.ro sunt strict credințe și puncte de vedere deținute de MaiorArmy.ro și nu sunt aprobări ale vreunei companii sau titluri de valoare sau recomandări pentru cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare. Vizitând și / sau utilizând în orice alt mod site-ul web MaiorArmy.ro, indicați că înțelegeți și acceptați condițiile de utilizare prevăzute pe site și sunteți de acord să fiți obligați de aceștia. Dacă nu sunteți de acord cu condițiile de utilizare a site-ului web, vă rugăm să nu accesați site-ul sau niciun fel de pagini ale acestuia. Orice descriere, referințe sau linkuri către alte produse, publicații sau servicii nu constituie o aprobare, autorizare, sponsorizare sau afiliere cu MaiorArmy.ro cu privire la orice site conectat sau sponsorul acestuia, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres de MaiorArmy.ro. Orice astfel de informații, produse sau site-uri nu au fost neapărat revizuite de MaiorArmy.ro și sunt furnizate sau întreținute de terți asupra cărora MaiorArmy.ro nu exercită niciun control. MaiorArmy.ro își declină în mod expres orice responsabilitate pentru conținut, acuratețea informațiilor și / sau calitatea produselor sau serviciilor furnizate de către aceste site-uri terțe sau promovate de acestea.