Lăptăria cu Caimac se uită cum să-şi mărească exporturile, inclusiv spre China. Producătorul are o brânză maturată pe care o vinde sezonier în România, care s-ar preta la export într-o destinaţie îndepărtată
25 iulie 2024 2024-07-25 17:56Lăptăria cu Caimac se uită cum să-şi mărească exporturile, inclusiv spre China. Producătorul are o brânză maturată pe care o vinde sezonier în România, care s-ar preta la export într-o destinaţie îndepărtată
Lăptăria cu Caimac se uită cum să-şi mărească exporturile, inclusiv spre China. Producătorul are o brânză maturată pe care o vinde sezonier în România, care s-ar preta la export într-o destinaţie îndepărtată
Adrian Cocan, cofondator al brandului Lăptăria cu Caimac, unul dintre cele mai dinamice branduri româneşti de lactate, spune că anul trecut compania a realizat sub 1% din cifra de afaceri la export, în special pe piaţa din Uniunea Europeană, însă se uită la creşterea livrărilor peste hotare mai ales în contextul în care piaţa chinezească s-a deschis producătorilor români de lactate.
„China este o piaţă foarte interesantă prin dimensiune. Dimensiunea mare înseamnă şi că segmentul premium este suficient de mare pentru a atrage multe mărci europene.
Pentru noi este un exerciţiu de explorare, încercăm să aflăm dacă este posibil un lanţ logistic pentru brânzeturi fine maturate“, a explicat Adrian Cocan, care adaugă că spre China sunt două variante de transport, aerian şi maritim. „Pentru a expedia brânzeturi maturate într-un container cu frig, maritim, brânzeturile trebuie să aibă minimum un an de maturare pentru că o dată ajunsă la destinaţie brânza să aibă suficient termen de valabilitate pentru magazine. Avem un astfel de produs, o branză maturată foarte apreciată însă vândută în România doar sezonier“, a punctat antreprenorul.
Adrian Cocan spune că analizează dacă este posibil să exporte pe cale aeriană, mai ales că România nu are tradiţie în logistica aeriană. „Am avut dificultăţi în a trimite un palet cu marfă cu avionul în Orientul Mijlociu. Explorăm posibilităţile şi costurile. Probabil că pe viitor va fi posibil şi profitabil, Grecia exportă cu succes produse lactate în Asia“.
Agroserv Măriuţa, compania care produce brandul Lăptăria cu Caimac, a raportat o cifră de afaceri de aproape 80 de milioane de lei în 2023, mai mare cu 10% faţă de anul 2022. „Anul trecut am realizat sub 1% din cifra de afaceri din export, pieţele UE fiind destinaţia predilectă. Vizăm vestul Europei şi Orientul Mijlociu (pentru extinderea livrărilor – n. red.) dar nu excludem alte pieţe), a menţionat el.
Prezenţa Lăptaria cu Caimac pe pieţele externe este similară cu cea a altor branduri româneşti din sector.
Cu excepţia multinaţionale şi a câtorva afaceri româneşti care mizează pe comunităţile de români din alte ţări europene, majoritatea producătorilor locali nu sunt prezenţI la export. De altfel, o analiză recentă a ZF arată că mai puţin de 200 de fabrici de lactate au autorizaţie pentru schimb intracomunitar, conform ultimelor date ale Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), adică sub jumătate din numărul total de firme înregistrate la Registrul Comerţului în domeniul fabricarea produselor lactate şi brânzeturilor. Iar acest lucru se vede în nivelul exporturilor care a fost anul trecut de doar 217 mil. euro, conform datelor de la INS.
Lăptăria cu Caimac are în portofoliu lapte, iaurt, unt, smântână, caşcaval, brânzeturi maturate etc. Lăptaria cu Caimac activează pe segmentul premium.
La final de 2023, brandul Lăptăria cu Caimac era prezent în peste 1.250 de magazine ale marilor reţele şi 250 de magazine din categoria magazinelor independente, conform ultimul raport anual al companiei de pe Bursa de Valori Bucureşt. Pentru 2024, Agroserv Măriuţa, care are un sistem integrat de producţie format dintr-o fermă vegetală, fermă de creştere a vacilor şi o fabrică de procesare a lactatelor, estimează o cifră de afaceri de 89,5 milioane de lei, arată acelaşi raport.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2024
Acest Buletin informativ are doar scop informativ și nu constituie, în mod explicit sau implicit, nicio furnizare de servicii sau produse de către MaiorArmy.ro. Investitorii ar trebui să stabilească singuri dacă un anumit serviciu sau produs este potrivit pentru nevoile lor de investiții sau ar trebui să solicite astfel de sfaturi profesionale pentru situația lor particulară. Tot conținutul este original și a fost cercetat și produs de MaiorArmy.ro , cu excepția cazului în care se prevede altfel. Nicio parte a conținutului nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau menționată în nicio altă publicație, fără permisiunea expresă scrisă a MaiorArmy.ro. Toate declarațiile făcute cu privire la companii, titluri de valoare sau alte informații financiare conținute în conținutul sau articolele referitoare la MaiorArmy.ro sunt strict credințe și puncte de vedere deținute de MaiorArmy.ro și nu sunt aprobări ale vreunei companii sau titluri de valoare sau recomandări pentru cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare. Vizitând și / sau utilizând în orice alt mod site-ul web MaiorArmy.ro, indicați că înțelegeți și acceptați condițiile de utilizare prevăzute pe site și sunteți de acord să fiți obligați de aceștia. Dacă nu sunteți de acord cu condițiile de utilizare a site-ului web, vă rugăm să nu accesați site-ul sau niciun fel de pagini ale acestuia. Orice descriere, referințe sau linkuri către alte produse, publicații sau servicii nu constituie o aprobare, autorizare, sponsorizare sau afiliere cu MaiorArmy.ro cu privire la orice site conectat sau sponsorul acestuia, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres de MaiorArmy.ro. Orice astfel de informații, produse sau site-uri nu au fost neapărat revizuite de MaiorArmy.ro și sunt furnizate sau întreținute de terți asupra cărora MaiorArmy.ro nu exercită niciun control. MaiorArmy.ro își declină în mod expres orice responsabilitate pentru conținut, acuratețea informațiilor și / sau calitatea produselor sau serviciilor furnizate de către aceste site-uri terțe sau promovate de acestea.