Toate categoriile Acțiuni BVB Acțiuni internaționale Analiză tehnică Cryptocurrency ETF-uri & Fonduri de investiții Imobiliare Interviuri Jurnal de investiții Mărfuri & Metale prețioase Mindset Obligațiuni & Titluri de stat

Un alt an puternic pentru Purcari (WINE), venituri în creștere cu 20%

Un alt an puternic pentru Purcari (WINE), venituri în creștere cu 20%

Purcari Wineries Plc (WINE), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare preliminare neauditate pentru 2021. Veniturile au crescut cu 20% ajungand la 244,6 milioane RON, segmentul de baza ”VINURI” atingand 237,3 milioane RON in crestere cu 17% fata de anul trecut. Imbunatatirea mixului de produse vandute, precum si revenirea vanzarilor in piete cu marginalitate mai inalta au compensat presiunea inflationista pe costuri, cu EBITDA pentru segmentul ”VINURI” atingand 72,4 milioane RON si Profitul Net 45,0 milioane RON.

“Am livrat un alt an puternic, cu o crestere robusta si marje solide, in pofida presiunilor crescande ale costurilor. Ne propunem sa mentinem acest ritm de crestere robust si in 2022. Avem in continuare un bilant puternic, care confera o rezilienta suplimentara afacerii noastre si maximizeaza optionalitatea, ceea ce consideram a fi deosebit de important in mediul inflationist si geopolitic volatil in care ne aflam”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Consolidarea Ecosmart Union

Grupul a consolidat Ecosmart Union (”Ecosmart”), o companie de gestionare a reciclarii deseurilor, prin cresterea participatiei de la 27% la 65,5%. Noua directie de activitate, infiintata anterior ca un parteneriat al mai multor companii care aveau ca scop atingerea obiectivelor de reciclare in crestere, a fost gestionata defectuos de catre echipa executiva anterioara, ceea ce a declansat necesitatea de a obtine controlul in companie si de a initia o perioada de redresare operationala. Ecosmart a contribuit cu 7,3 milioane RON la veniturile Grupului, influentand negativ la nivel de Profit Net cu 3,9 milioane RON. Costul tranzactiei pentru pachetul de control in Ecosmart este unul nematerial, raportat  la bilantul Grupului. De asemenea, Grupul a initiat actiuni juridice impotriva fostului administrator Ecosmart. In conditia redresarii cu succes, Grupul considera investitia Ecosmart a fi foarte atractiva. In plus, aceasta consolidare va ajuta Grupul sa atinga obiectivele ESG ambitioase, asigurand o reciclare transparenta si responsabila a ambalajelor de sticla si a cartonului utilizat in activitatea operationala. Estimam ca Ecosmart va contribui cu circa 30 milioane RON la veniturile Grupului in 2022, operand cu o marja EBITDA estimata in intervalul de 5-10%.

Invadarea Ucrainei de catre Rusia

Nu putem omite faptul ca lumea s-a schimbat pe 24 februarie, in urma invaziei ruse a Ucrainei. Viziunea noastra asupra geopoliticii regionale a fost determinata inca in 2014, prin lansarea Purcari Freedom Blend, unul din vinurile noastre cel mai bine vandute, produs din struguri indigeni ucraineni, moldovenesti si georgieni. Echipa noastra a lansat pentru valul de refugiati un centru de ajutor si o linie de contact 24/7 incepand cu dupa-amiaza zilei de 24 februarie, pentru a aranja cazarea pentru cati mai multi din cele zeci de mii de familii de ucraineni care fug din zona de conlict.

”Echipa noastra condusa de Corina Timofti, managerul departamentului de turism, lucreaza eroic, cu doar 3-4 ore de somn pe noapte, pentru a face fata avalansei de refugiati, in pricipal femei si copii, in cautarea unui loc nou si sigur in Moldova. Chateau-ul nostru de lux a fost practic transformat peste noapte intr-o tabara de refugiati. Multi dintre angajatii nostri au primit in propriile case familiile care fug de razboi. Criza actuala este un test al umanitatii si compasiunii noastre si sunt enorm de inspirat de modul in care echipa Purcari a intampinat aceasta provocare”, a adaugat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Ghidajul pentru 2022

  • Cresterea veniturilor totale: +15-20%
  • Cresterea segmentului ”VINURI”: +10-15%
  • Marja EBITDA: 20-25%
  • Marja Profit Net: 10-15%

Informatii financiare selectate

RON, 000

4Q21

4Q20

∆ 4Q

2021 Group

2021 Wine

2020

∆ YoY Group

∆ YoY Wine

Venituri

   78,159

   65,350

20%

244,598

237,309

203,672

20%

17%

Profit brut

   29,086

   29,529

-2%

114,023

111,849

97,785

17%

14%

   % Marja Bruta

37%

45%

(8 pp)

47%

47%

48%

(1 pp)

(1 pp)

EBITDA

   10,561

   16,308

-35%

68,721

72,377

60,499

14%

20%

   %  Marja EBITDA

14%

25%

(11 pp)

28%

30%

30%

(2 pp)

1 pp

Profit Net

   1,280

33,634

-96%

41,067

44,986

59,230

-31%

-24%

   % Marja Profit Net

2%

51%

(50 pp)

17%

19%

29%

(12 pp)

(10 pp)

Conferinta telefonica pentru investitori

Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor financiare preliminare neauditate pentru 2021 va avea loc pe 01 martie, ora 14:00 EET, 13:00 CET. Anexate sunt Rezultatele financiare preliminare neauditate pentru 2021 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.

Despre Purcari

Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar si Domeniile Cuza) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din regiunea Europei Centrale si de Est. Grupul gestioneaza aproximativ 1 350 de hectare de podgorii si opereaza cinci platforme de productie in Romania si Moldova.

Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din Romania, cu o cota de 30% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 40 de tari. Fondat in 1827, Chateau Purcari este cea mai premiata vinarie din regiunea Europei Centrale si de Est la Decanter Londra 2015-2021, precum si cea mai bine cotata crama pe Vivino cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 65 000 de recenzii.

Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul WINE. Grupul este condus de Victor Bostan, un veteran cu peste 30 de ani de experienta in domeniul vinicol si este sustinut de investitori institutionali de top precum: Conseq, East Capital, Fiera Capital, Franklin Templeton, Horizon Capital si SEB.

Share:

NOUTĂȚI

BROKERI RECOMANDAȚI

Acest Buletin informativ are doar scop informativ și nu constituie, în mod explicit sau implicit, nicio furnizare de servicii sau produse de către MaiorArmy.ro. Investitorii ar trebui să stabilească singuri dacă un anumit serviciu sau produs este potrivit pentru nevoile lor de investiții sau ar trebui să solicite astfel de sfaturi profesionale pentru situația lor particulară. Tot conținutul este original și a fost cercetat și produs de MaiorArmy.ro , cu excepția cazului în care se prevede altfel. Nicio parte a conținutului nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau menționată în nicio altă publicație, fără permisiunea expresă scrisă a MaiorArmy.ro. Toate declarațiile făcute cu privire la companii, titluri de valoare sau alte informații financiare conținute în conținutul sau articolele referitoare la MaiorArmy.ro sunt strict credințe și puncte de vedere deținute de MaiorArmy.ro și nu sunt aprobări ale vreunei companii sau titluri de valoare sau recomandări pentru cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare. Vizitând și / sau utilizând în orice alt mod site-ul web MaiorArmy.ro, indicați că înțelegeți și acceptați condițiile de utilizare prevăzute pe site și sunteți de acord să fiți obligați de aceștia. Dacă nu sunteți de acord cu condițiile de utilizare a site-ului web, vă rugăm să nu accesați site-ul sau niciun fel de pagini ale acestuia. Orice descriere, referințe sau linkuri către alte produse, publicații sau servicii nu constituie o aprobare, autorizare, sponsorizare sau afiliere cu MaiorArmy.ro cu privire la orice site conectat sau sponsorul acestuia, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres de MaiorArmy.ro. Orice astfel de informații, produse sau site-uri nu au fost neapărat revizuite de MaiorArmy.ro și sunt furnizate sau întreținute de terți asupra cărora MaiorArmy.ro nu exercită niciun control. MaiorArmy.ro își declină în mod expres orice responsabilitate pentru conținut, acuratețea informațiilor și / sau calitatea produselor sau serviciilor furnizate de către aceste site-uri terțe sau promovate de acestea.